mMedica Asseco
TTJ – autoryzowany partner Asseco S.A. w zakresie instalowania, wdrażania, serwisowania oraz szkolenia użytkowników. Poniżej przedstawiono najważniejsze cechy programu mMedica w Kielce.
Skrócony opis program mMedica
-
Moduł Gabinet
W gabinecie połączono nowoczesne rozwiązania z tradycyjnie skutecznym i sprawdzonym systemem mMedica. Łącząc bogactwo funkcji z wygodą obsługą stworzono pakiet pozwalający na proste i szybkie prowadzenie kompletnej kartoteki pacjenta. Dzięki pomocy kilkudziesięciu lekarzy – uczestniczących w pilotażowych wdrożeniach – dostosowaliśmy program do wymagań specjalistów z różnych dziedzin.
Najważniejsze cechy gabinetu mMedica:
– bardzo prosta i intuicyjna obsługa
– kompletna informacja o pacjencie
– rzeczywista pomoc przy diagnozowaniu dzięki szybkiemu dostępowi do historii leczenia
– automaty ułatwiające i przyśpieszające pracę
– obszerna lista zdefiniowanych wydruków, z możliwością definiowania własnych
Obsługa recept refundowanych
mMedica wykorzystuje regularnie aktualizowaną bazę leków Pharmindex. Oprócz podstawowych informacji baza zawiera pełne opisy leków, dane na temat interakcji między lekami (dodatkowo płatny moduł interakcji) oraz informacje o poziomie refundacji. W czasie wystawiania recepty można bardzo szybko uzyskać potrzebne informacje o wskazaniu zastosowania leku, znaleźć jego odpowiedniki lub leki zawierające określone substancje czynne. Jeżeli lek był już wcześniej przepisywany, to program zasugeruje dawkowanie ostatnio stosowane u tego samego pacjenta. Przepisując lek można od razu sprawdzić interakcje z innymi lekami. Jeżeli przepisujemy większą ilość leków, to zostaną one podzielone na odpowiednią liczbę recept. Dane pacjenta i lekarza zostaną automatycznie pobrane z kartoteki i umieszczone na każdej z recept. Przy dodawaniu leku do recepty program automatycznie podpowiada poziom refundacji – uwzględniając postawione rozpoznania. System wyznaczania poziomów odpłatności działa również w przypadku, gdy do refundacji wymagane jest współwystępowanie kilku rozpoznań. Poza rozpoznaniami z bieżącej wizyty uwzględniane są także choroby przewlekłe odnotowane w kartotece pacjenta.
-
Rozliczenia z NFZ
mMedica to oprogramowanie, które umożliwia realizację potrzeb związanych zarówno z prowadzeniem pełnych rozliczeń z NFZ, jak i tych, które związane są z obsługą pacjentów (prowadzenie kolejek oczekujących).
-
Pomoc w obsłudze wizyty pacjenta
mMedica posiada bogaty pakiet dodatkowych funkcji i narzędzi wspomagających i ułatwiających obsługę pacjenta. Rozwinięty moduł Rejestracji – zapewnia łatwe planowanie terminów wizyt, a szeroko rozbudowany moduł Gabinet umożliwia realizację wizyty wraz z tworzeniem dokumentacji medycznej oraz wystawieniem recepty (baza leków Pharmindex) czy zwolnienia lekarskiego.
-
Dostosowanie do rzeczywistych potrzeb placówki
Przy zakupie świadczeniodawca wybiera odpowiednią do swoich potrzeb wersję oprogramowani. Należy pamiętać, że najdroższa opcja nie zawsze jest najlepszym wyborem. Filozofią naszej firmy jest wdrażanie oprogramowania adekwatnego do zakresu działania i oczekiwań świadczeniodawcy, a nie sprzedaż najdroższych wersji systemów, które mamy w ofercie.
-
Automatyczna archiwizacja danych
Program wyposażony jest moduł systematycznego, automatycznego tworzenia kopii bezpieczeństwa. Powyższe zwalania pracowników z konieczności obsługi programu w tym zakresie. W przypadku awarii sprzętu, która uniemożliwia odtworzenie programu z kopii bezpieczeństwa (np. awaria twardego dysku) program umożliwia odtworzenie całej bazy danych wysłanych w trakcie rozliczeń z NFZ na podstawie danych z portalu SZOI (raportów, lista aktywnych i rachunków).
-
Skanowanie i archiwizowanie dotychczasowej dokumentacji medycznej pacjenta
Istnieje możliwość dokupienia licencji na moduł „Xpress Scan”, która umożliwia skanowanie i archiwizowanie dokumentacji medycznej wprost do kartoteki pacjenta. Proces wprowadzania dokumentu rozpoczyna się od wprowadzenia numeru PESEL pacjenta w urządzeniu wielofunkcyjnym. Następnie skanowany dokument wprowadzany jest wprost do kartoteki wybranego pacjenta w programie mMedica. Dokumenty takie mogą zostać przygotowane i zapisane w programie jeszcze przed wejściem pacjenta do gabinetu. Lekarz rozpoczynając wizytę z wykorzystaniem programu mMedica, otrzyma informację o dokumentach oczekujących na przejrzenie i ewentualne załączenie do dokumentacji medycznej.
Elektroniczna Dokumentacja Medyczna
mMedica jest dostosowana do wymogów prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. Jednym z istotnych założeń przy konstruowaniu EDM w mMedice jest łatwość obsługi samego programu. Używając mMedici w codziennej pracy, lekarz zapisujący informacje w kartotece pacjenta w ogóle nie będzie zauważał istnienia EDM. Obsługa wizyty pacjenta przy pomocy mMedica bez EDM nie różni się specjalnie od obsługi wizyty z wykorzystaniem Elektronicznej Dokumentacji Medycznej. Dokumenty elektroniczne będą tworzone automatycznie i tak samo zostaną zapisane i zabezpieczone. Wszystkie czynności niezbędne do utworzenia dokumentacji elektronicznej wykonywane będą przez program po zatwierdzeniu dokonanych wpisów i zakończeniu wizyty. Wszystkie informacje zgromadzone w bazie danych zostają właściwie zabezpieczone.
Do podstawowej licencji dostępne są następujące moduły dodatkowe:
- Stomatologia
- Dane do sprawozdań MZ/GUS
- Raporty pomocnicze
- Baza leków Pharmindex (przy wyborze wersji Standard baza leków Pharmindex w cenie licencji)
- Moduł Personalizacyjny
- Moduł Komercyjny
- „Interakcje leków Pharmindex”
- Alternatywne interfejsy użytkownika
- Menedżer eksportów
TTJ – Partner Asseco – mMedica – Kielce
Link do strony producenta mMedica Kielce: